Nu kommer der flere adresser i kommunen

Hvis du er ejer eller administrator af en ejendom vil kommunen snart kontakte dig for at fastsætte flere adresser.
Nye adresser Kommunerne er blevet bedt om, at fastsætte flere adresser og den indsats vil finde sted mellem maj 2014 og frem til omkring sommeren 2015. I den periode vil kommunen i særlig grad være aktiv overfor især virksomheder og institutioner.

Der skal kun fastsættes adresser, hvor ejendomme i dag har for få eller ingen adresse

Kommunen tager kontakt, hvis din adresse skal ændres
Kommunen er interesseret i at finde en løsning, der er god for alle parter. Det er vigtigt, at kommunen sammen med ejer eller administrator får lagt en god tidsplan for arbejdet, og at den pågældende interessentkreds får en god orientering om initiativet.

Derfor vil kommunen kontakte dig, hvis du er administrator, ejer eller lign. af f.eks. en er-hvervsvirksomhed, eller en institution. Kommunen vil kontakte dig indenfor perioden maj 2014 frem til sommeren 2015.

Det er særlige udvalgte ejendomme, der er i fokus som f.eks. kolonihaver, erhvervsejendomme med flere virksomheder, offentlige institutioner m.v.

Hvis din ejendom har de adresser der er behov for, så bliver du ikke kontaktet af kommunen.

Hvorfor flere adresser

Først og fremmest skal CPR-registret kunne tildele borgeren en adresse, der eksisterer, og en virksomhed skal kunne registrere sig i CVR-registret på en eksisterende og korrekt adresse. Herudover er der mange andre interessenter, som har brug for gode adresser.

Der er behov for bedre adresser i tilfælde hvor:

1. At der kan opstå akut behov for ambulance, brandvæsen eller politi - og de hurtigt skal kunne finde vej

2. At der er mange borgere samlet ét sted

3. At besøgende skal kunne finde vej

4. At den enkelte borger eller virksomhed modtager varer

5. At den enkelte borger eller virksomhed skal kunne modtage post

6. At den enkelte borger eller virksomhed en gang i mellem vil skulle have besøg af telefonselskabet, den lokale kloakservice eller lignende, og den pågældende servicemedarbejder skal kunne finde vej

Der er derfor mange gode grunde til at gøre adresserne bedre. Det afgørende er, at der fremover er entydige og korrekte adresser – det giver borgere og virksomheder større velfærd og tryghed og som bidrager til virksomhedernes konkurrencedygtighed i form af bedre logistik, og færre omkostninger.

Hvis du vil vide mere

Hvis du vil vide mere kan du finde pjecen ”På vej mod bedre adresser” på www.adresseprogrammet.dk.
Sidst opdateret