Lovpligtig digital postkasse

Det er obligatorisk for alle med et CVR-nummer at have en postkasse til Digital Post fra det offentlige. Læs mere om, hvordan du bruger din digitale postkasse her.
Banner, kampagne efterår 2013/2014

Undgå at få rykkere! Tjek din forenings digitale post.

Din forening modtager digital post fra Silkeborg Kommune. Det betyder blandt andet, at hvis vi sender jer en regning, så havner den per automatik i jeres digitale postkasse. Det kan altså koste et eller flere rykkergebyrer, hvis du ikke opdager det. Derfor er det vigtigt, at du tjekker din post.

Du skal logge på virk.dk med en Medarbejdersignatur (ikke dit personlige NemID) for at tilgå din digitale postkasse. Du kan også sætte advisering op, så du får en e-mail, når der er sendt digital post til din forening. Har du brug for hjælp, kan du henvende dig på biblioteket.

Digital post

Den digitale postkasse har nu samme status som en fysisk postkasse. Det betyder, at man har ansvar for at læse den digitale post, der lander i postkassen. 

Se video om, hvordan din virksomhed eller forening kommer godt i gang med Digital Post.

Fakta om Digital Post

Digital Post er et resultat af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi. Postkassen til virksomheder, foreninger m.v. vil spare samfundet for knap 400 mio. kr. om året – til glæde for både borgere og virksomheder.
Parallelt med digitale postkasser til virksomheder, foreninger og organisationer modtager en del borgere allerede digital post som privatpersoner.

Sidst opdateret