Kommunikation

Kommunikationssektionen arbejder både med intern og ekstern kommunikation i Silkeborg Kommune.

Teams

Konsulentgruppen
Webgruppen
Grafikergruppen
Trykkeriet 

Opgaver

Silkeborg Kommune ønsker at være anerkendt som en synlig, kompetent og innovativ kommune. Kommunen skal både sørge for ’sikker drift’ og for udvikling. Derfor skal vi skabe mening i det, vi gør for borgerne, og i de beslutninger vi træffer - så borgerne både forstår, hvad vi gør, og hvorfor vi gør det.  

Det understøtter Kommunikationssektionen ved at rådgive, vejlede og løse en lang række kommunikationsopgaver. 

  • Udvikling og drift af kommunikationsplatforme: Visuel identitet, designmanual, kreativt design/grafisk arbejde, hjemmesider, intranet, Facebook og andre sociale medier, informationssiden i Ekstra Posten, annoncer, tryksager, skilte, fotos, video, messestande, merchandise m.v.
     
  • Borgerkommunikation: Nyhedsvagt, pressekontakt, pressemeddelelser, nyheder, informations- og nyhedsbreve m.v.
     
  • Kommunikationsmestring: Kommunikationskurser for medarbejdere og ledere i personlig, mundtlig, skriftlig og digital kommunikation, kommunikationsplanlægning, præsentationsteknik, borgermøder, pressekontakt, servicekommunikation, lederkommunikation og krisekommunikation.
     
  • Strategisk kommunikation: Rådgivning, branding, medieovervågning, sparring og hjælp til kommunikationsplanlægning i forbindelse med organisationens drift, udvikling, projekter, kampagner og events.
     
  • Krisekommunikation: Sparring, rådgivning og hjælp til håndtering af kriser og issues.
Sidst opdateret