Myndighedssektionen

Myndighedssektionen har mangeartede opgaver i relation til Service- og Sundhedslovgivningen

Billede af rådhuset

Myndighedssektion behandler henvendelser vedrørende:

  • praktisk hjælp og personlig pleje
  • madservice og indkøb
  • trænings- og rehabiliteringsforløb
  • sygeplejeydelser
  • pleje- og ældreboliger
  • midlertidige ophold
  • daghjem
  • pasningsorlov
  • omsorgstandpleje
  • hjælpemidler og boligindretning
  • handicapbiler

Øvrige opgaver

Fold alle ud

Øvrige opgaver i Myndighedssektionen

Andre opgaver der ligeledes varetages af Myndighedssektion er bl.a.:

  • Godkendelse, samarbejde samt kvalitetssikring med de leverede ydelser indenfor fritvalgsområdet
  • Systematisk opfølgning på indberetninger i forhold til patientsikkerhed og på baggrund heraf medvirke til at iværksætte tiltag til afhjælpning af problemstillinger /opfølgning på utilsigtede hændelser
  • Samarbejde med Regionen omkring sundhedsaftaler
  • Samarbejde med sygehuse og læger
  • Kostfaglig rådgivning
  • Koordinering i forhold til borgere med demens samt opfølgning i forhold til magtanvendelseslovgivningen
  • Sikre at der gennemføres kommunale tilsyn på plejehjem
  • Kvalitetssikre opfølgningen på det sundhedsfaglige tilsyn
  • Faglig vejledning og undervisning i forflytninger
  • Specialundervisning i forhold til høre- og synsområdet

Ledelse

Fold alle ud

Sidst opdateret